Frågor och svar
FAQ – Vanliga Frågor och Svar
Priser?
Priserna i webbshopen gäller from 1/1-2023 till 31/12-2023.
Är det säkert att handla online på Catta´s Shop?
Ja det är säkert att handla, alla leveranser skickas spårbart. Betalning sker genom KLARNA eller företags swish.
Säljer du något av dina tyger på metervara?
Ja en del av tygerna säljer jag och de hittar ni på sidan tyger.
Om jag vill köpa en annan storlek av ett plagg som finns uppsydd i shopen, kan jag göra det?
Ja om tyget finns hemma så går det bra, du kontaktar mig på [email protected]
Hur är måtten tagen på plaggen, som är angivet?
Längd på T-shirt/tröja/Linne/klänning är mätt från axeln och ned.
Armlängd är mätt från axel sömmen.
Bystvidd är mätt från, under armhålan runt plagget.
Byxlängd är mätt på utsidan av byxan från midjan.
Midjevidd byxa är mätt runt midjan på byxan.
Hur använder jag en rabattkod eller ett presentkort?
Om du har en rabattkod eller ett presentkort från Catta´s Shop kan du lägga till koden i fältet ”Lägg till rabattkod” när du är i kassan.
Kontrollera att din rabatt har dragits av summan innan du genomför betalningen. Tänk även på att en kod per beställningstillfälle och att rabatter och presentkort inta kan kombineras.
Presentkorten är giltiga i 12 månader från utfärdandet.
Tvättråd/tyger
Tygerna bör för tvättas i 30 grader, EJ torktumla, eftersom en viss krympning förekommer på tygerna.
Leveranstid?
Beställningar skickas normalt från oss inom 1-4 arbetsdagar.
Beställningssömnad 2-3 veckor.
Observera att förlängd leveranstid förekommer vid semester, sjukdom och i samband med mässor/marknader.
Vad kostar frakten?
Frakt är efter vikt och räknas ut i kassan. Fraktfritt vid köp 999 kr.
Skickas med Postnord 2-3 ggr i veckan.
Med reservation att det kan bli prisförändring pga kriget i Urkrania.
Jag vill i stället hämta min beställning hos Catta´s Shop, hur gör jag då?
Välj ”Avhämtning” i kassan. När beställningen är redo att hämta så kontaktar jag dig på angiven mejl att varorna kan hämtas i lagerbutiken som är öppen varje onsdag kväll kl. 17:30-20:00 på Kärråsvägen 82, Jäderfors/Sandviken.
Hur spårar jag mitt paket?
Tips! Ladda ner Postnord Appen till mobilen och ange både det mobilnummer och den e-postadress som du angav vid beställningen. Du behöver inte lägga in något spårningsnummer, det kommer automatiskt upp i appen.
Ditt paket syns vanligtvis inom ett dygn i Postnord appen efter att du fått mejlet ”Din beställning är nu på väg”. I appen kan du hålla koll på ditt paket och du får Avin direkt i mobilen.
Bilder och Färgåtergivning
Viktigt att tänka på att färgåtergivningen kan skilja mellan dator/mobil/surfplatta.
Även att ett foto inte alltid kan återge exakt färgnyans, det är bra att ha i åtanke tex vid köp av tyg.
Vad gäller vid Retur / Reklamation
Viktigt! Vid en Retur eller Reklamation kontakta oss alltid först!
Ange alltid vilket Ordernummer det gäller, information som hjälper oss och gärna en bild.
Bifoga gärna en bild på produkten och följesedeln eller kvittot, så underlättar det för oss.
Vi har inga fria returer så frakten får du själv betala för.
Ytterligare information finns i våra köpevillkor.